top of page
BegripsAcademie
MENS-ZIJN EN LEVENSKUNST
Onderwijs. Zorg. Overheid. Bedrijfsleven.
Tel: +31 (0) 6 8100 1374
Vier motivatoren
Het gaat me aan. Het raakt. We doen het samen. We gaan ergens naartoe.

Nieuwe dingen proberen. Vallen, opstaan, nieuwe manieren ontdekken. Van elkaar leren en elkaar bemoedigen. Doorgaan omdat het leuk is, ook als het moeilijk wordt. Zo leren jonge kinderen als vanzelf, spelenderwijs.
En voor veel mensen blijven het een leven lang de belangrijkste motivatoren om te groeien en te ontwikkelen. ​Dit – en onze eigen praktijk van trainen, coachen, mentorschap en lesgeven in mens-zijn en levenskunst – bracht ons tot de conclusie dat leer- en groeiprogramma’s over mens-zijn en levenskunst aan vier criteria moeten voldoen:
-
Persoonlijke relevantie. Heb je er wat aan? Lost het iets op? Maakt het iets makkelijker?
-
Ervaren. Wat je zelf merkt, voelt door te doen laat je het snelst iets begrijpen.
-
Verbinding. Mens-zijn en levenskunst ontwikkelen is het meest verrijkend als je het samen doet.
-
Micro-dosering. Leren doe je diepgaander en duurzamer als het in kleine stappen gaat.
Deze vier elementen brachten we samen in onze Circles of Understanding.
bottom of page